ලෙඩවන කයට ප්‍රතිකාරය පමණක් නොව ප්‍රතිකර්මයද වැදගත්බව.

පිලියන්දල සුවසෙත හෙළ ඔසු ආයතනයේ සෑම මසකම පලමු ශනිදින පැවැත්වෙන ආශිර්වාද පූජාව ඊයේ ( අගෝස්තු 3 ) දිනයේදීද පැවැත්වූවා. මා හටද ඊට සහභාගිවන්නට අවස්ථාව සැලසුනා. මෙම පූජාව සහ රෝගීන් අතර ඇති සම්බන්ධතාවය ගැන ටිකක් කතා කරන්නට හිතුන නිසා අද මේ ලිපිය මම ලියන්නේ.

අපි අවුරුදු 50 ක විතර කාලයක සිට කයට බෙහෙත් කරන රටාව බටහිරට ආවැඩීම නිසාම සිදු කරගෙන යනවා. බොහෝදෙනෙක් මගෙන් අහනවා සම්පත් මහත්තයා මොනවාටද බෙහෙත් කරන්නේ. එයාට දියවැඩියාවට බෙහෙත් දෙන්නට හැකිද? එයාට ඇස්වල රෝග වලට බෙහෙත් දෙන්නට හැකිද? මේ වාගේ ප්‍රශ්න මාගෙන් දිනපතා අහන පිරිස් ඉන්නවා. සම්පත් වෙදමහතා සතුව ඇති බෙහෙත් වට්ටෝරු වලට මේලෝකයේ සුව කල නොහැකි යැයි සම්මත ඕනෑම රෝගයක් සුව කල හැකි බව මා ඉතාමත් විශ්වාසයෙන් යුතුව ප්‍රකාශ කරනවා. මෙතනට එන්නටත් යම් පිනක් තිබිය යුතු බව මා අදහන තවත් කාරණයක්. ඉතිං පින් තියෙන කෙනෙක් මෙතෙනට ආවොත් සුව කරන එක ඉතාමත් පහසු කාරණයක්. නමුත් අප අතර වැඩිපුර සිටින්නේ පින් නොව පවු කරගහගෙන යන අයයි. අපිට හදහනක් බැලුවම පේනවා පෙර අත් බැව් වල තම ඥාති වර්ගයාට මොනතරම් අවැඩ අසාධාරණ කම් මේ පුද්ගලයන් සිදු කර තියෙනවාද කියලා. සමහර අයගේ හදහන් වල පිණක් පල දෙන කාලයක් සොයා ගන්නවත් බැහැ. ඒතරම් පවු වලින් වැහිලා. නමුත් මේ ලබා ගත් මනුෂ්‍ය අත්බැව තුල අපිට පෙර පවු ගැන පසු තැවි තැවී සිටින්නේ නැතුව ඒවායේ ශක්තිය හීණ කරවන ආකාරයේ වැඩපිලිවෙලක් සිදු කල හැකියි. අන්න ඒ වැඩපිලිවෙල තිතටම සාර්ථකව කරන දවසක් තමයි මාසේ පලමු ශනිදින. මේ අවස්ථාවට යම් කෙනෙකුට සහභාගී වෙන්නට බැරිනම් ඒ කෙනාගේ පවුකාරකම ගැන කියන්නට වචන නැති තරම්. එය ඒතරම්ම අපරාධයක්.

අපි පොඩ්ඩක් බලමු රෝග නිවාරණයට මේ පූජාව බලපාන්නේ කෙසේද කියලා. මේ ලෝකයේ ඇති වෛද්‍ය විද්‍යාවන් සියල්ල එක් කරලා ගත්තොත් ඒවා කොටස් දෙකකට බෙදන්න පුලුවන්.

  1. හෝලස්ටික් වෛද්‍ය ක්‍රමය.
  2. ඇලෝපැතික් වෛද්‍ය ක්‍රමය.

මේ දෙකෙන් ඇලෝපැතික් වෛද්‍ය ක්‍රමයට අයත් වන්නේ එකම එක වෛද්‍ය ක්‍රමයක් පමණයි. ඒ බටහිර වෛද්‍ය විද්‍යාව පමණයි. එම වෛද්‍ය විද්‍යාවේ මූලික ලක්ෂණය තමයි ඔවුන් සිදු කරන්නේ රෝග කලමණාකරණය.

දැන් ඔබට මිග්රේන් වගේ තද හිසේ කැක්කුමක් හැදිලා ගියොත් ඔවුන් ඔබට පේන් කිලර් එකක් දෙනවා. ඒ කියන්නේ වේදනාව දුරු කරලා දෙනවා. සමහර විට ස්නායු වල සංවේදී භාවය තමයි මෙහිදී නැති කරන්නේ. ඉතිං ඔබගේ හිසේ රදය නැතිවෙලා යනවා. ඔබගේ ඉල්ලීමට දැන් සාධාරණයක් ඉටුවෙලා. නමුත් ඔබගේ හිසරදය අවසන් වෙන්නේ නැහැ. එය හැදෙන සෑම මොහොතකම මේ බෙහෙත් ගත යුතු වෙනවා. එසේම ටික කාලයක් යන විට බෙහෙත් මාරු කරන්න වෙනවා. නැතිනම් ඩොසේජ් එක වැඩි කරන්න වෙනවා. ඇයි දැන් ඒවා අහන්නේ නැහැ. මේ ලෙසට රෝගය කළමණාකරණයටත් බාදා එනවා. ඊටත් වැඩිය බරපතල කාරණය නම් යම් ඖෂධයක අතුරු ආබාධයක් නැත්නම් එය ඖෂධයක් නොවේ යත තැනට මේ වෛද්‍ය ක්‍රමය පත් වෙලා තියෙනවා. දැන් අර අතුරු ආබාද වෙන වෙනම කලමණාකරනය කරන්න වෙනවා. මේ අකාරයට ජීවිතාන්තය දක්වා බෙහෙත් ගැනීමක් තමයි මේ ක්‍රමය තුල තියෙන්නේ.

නමුත් මෙම ඇලෝපැතික් වෛද්‍ය ක්‍රමය හදිසි අනතුරු, බෝවෙන රෝග වැනි අවස්ථාවන් කළමණා කරනය කරන්නට ඉතාමත් සුදුසුයි. එහෙත් බොනොවන රෝග වලට එම ක්‍රමය අදටත් අසාර්ථක බව කිව යුතුයි. පිලිකා, දියවැඩියා, කොලෙස්ටරෝල්, ආතරයිටීස් වැනි රෝග සිය ගණනක් මේ අතර වනවා. ඒවා සිව කල නොහැකි රෝග ගණයට තමයි බටහිර වෛද්‍ය ක්‍රමය වෙන් කරලා තියෙන්නේ.

හෝලිස්ටික් වෛද්‍ය ක්‍රමය මීට වඩා වෙනස්. ලොව ඇති අනෙක් සියලුම වෛද්‍ය ක්‍රම ඒ ගෙඩාඩට ගැනෙනවා. හෙළ වෙදකම, ඇකියුපංචර්, නිල වෙදකම, ආයුර්වේදය, චීන පාරම්පරික වෙදකම වගේ විශාල වෛද්‍යක්‍රම ගණනාවක් මෙම ක්‍රමයට අයිතියි. ඒ සෑම ක්‍රමයකදීම රෝගයක් තුන් ආකාරයකින් සලකා බලනවා.

  1. කය.
  2. මනස.
  3. ආධ්‍යාත්මික කය.

දැන් මේක ටිකක් බරපතල කාරාණයක්. මොකද වෛද්‍ය වරයා මේ තුන් ආකාරය ගැනම දැනගෙන ඕනි වෙදකම කරන්න. මේ නිසාම පසු කාලීනව අනෙක් වෛද්‍ය ක්‍රමත් කය ගැන පමණක් සිතන වෛද්‍ය ක්‍රම වලට පරිවර්ථනය වුනා. නමුත් සමහර වෛද්‍ය වරු තම රෝගීයාගේ මානසික සුවපත් භාවය ගැනද සොයා බැලුවා. තව් සමහරු ඔයාලා බෝධිපූජාවල් එහෙම පවත්වන්න කියලා උපදෙස් දුන්නා. ඒ අර ආධ්‍යාත්මික කයට අවශ්‍ය ශක්තිය ලබා දෙන්න. මේ ආකාරයට එක් එක් වෛද්‍ය වරු තමන්ට හැකි ආකාරයෙන් හෝලිස්ටික් මූලධර්ම අනුව තම රෝගීයාට ප්‍රතිකාර කරනවා.

නමුත් දැන් මෙම ආකාර තුන වෙලද දැන්වීම් වලට භාවිතා කරනවා ස්පා වල. ස්පා එකක ඇති ආධ්‍යාත්මික ප්‍රතිකර්මය කුමක්ද? එහි ඇති මානසික ප්‍රතිකර්මය කුමක්ද? රාගය මුසු වූ අකුසල කර්මයක් පමණක් මෙහිදී සිදු කරගත හැකියි. කයටනම් යම් සහනයක් ලබා ගත හැකි යැයි සිතනවා. එහෙත් රෝගයක් නිවාරණය කරගන්නට ස්පා එකකින් ඇති අවකාශයක් නැති බව කිවයුතුයි.

හෝලිස්ටික් වෛද්‍ය ක්‍රම අතරින් පැරණිම වෛද්‍ය ක්‍රමය ලෙසට හෙල වෙදකම සැලකිය හැකියි. එය දැනට වසර 17600 ක් දක්වා පැරණි ක්‍රමයක්. එහිදී මූලිකත්වය ලැබෙන්නේ ආධ්‍යාත්මික කයටයි. නැත්නම් කර්මයටයි. ඊලගට මනසටයි. තුන්වනුව තමයි කයට ඉතාමත් සුලු ප්‍රතිකාරයක් කරන්නට වෙන්නේ. නමුත් මේ ක්‍රමවේදය දැන් දැන් විද්‍යාමාන වෙන්නේ නැහැ. ඒවා දැන් යට ගිහිල්ලා. රෝගියාද බලාපොරොත්තු වන්නේ ඉතා ඉක්මනින් තම වේදනාව සංසිදුවාගන්න මිස රෝගය සුව කරගන්න නොවේ.

මේ ලගදී අපේ සෙරෙන්ඩිබ් ආයතනයට ආවා වයස 26 ක පමණ කාන්තාවක්. ඇය බයේරෙසොනන්ස් පරීක්ෂණයක් කරගන්නටයි පැමිණියේ. පරීක්ෂණය කරන අතර තුර මටද එතනට යන්නට හැකි වුනා. මම ඒ රිපෝට් එක බලලා ඇයට යම් අනතුරු හැගවීමක් කලා. යම් තත්වයක් ගැන. එහෙත් ඇයට අවශ්‍ය වෙලා තිබුනේ කොණ්ඩය ගැලවීම සහ සෙම අඩු කරගන්නට පමණයි. මම පැවසූ තත්වය ගැන ඇයට එතරම් හැගීමක් තිබුනේ නැහැ. පසුව වෛද්‍ය ලියනගේ මහතාගෙන් ඉතිරි උපදෙස්ලබාගත් අතර එහිදීද පවසා තිබුනේ මගේ කොණ්ඩය යන එකයි සෙමයි තමයිගැටලුව කියලා. මේකට අවාසනාව කියන්නද? කර්මය කියන්න? ඇත්තටම මට හරිම කණගාටු හිතුනා මේ රෝගීයා ගැන. ටිකක් දුරපලාතක සිට පැමීණි කෙනෙක්. ඒත් අප ඇගේ කොණ්ඩය යන එකවත් සෙම ගැටලුවවත් නොව මේ සියල්ලට හේතුවන කාරණයක් ඇති බව පැවසූවත් එය සුවපත් කරගන්නට ඇගේ හිත නැමුනේ නැහැ.

සම්පත් මහත්තයා ගාවටත් එනවා මේ වගේ අය. ඇත්තටම ඒ වගේ අය ගැන හරිම කණගාටුයි. මෙන්න මේ මානසිකත්වය ගොඩ නැගුනේ මේ අඩසිය වස තුලදී බවයි මා සිතන්නේ. මින් පෙර යම් කෙනෙකුට ලෙඩක් හැදුනොත් කේන්දරය අරගෙන තමයි වෙදමහත්තයා ගාවට ගියේ. ඇයි ඒ. මෙයාට යම් අකුසලකර්මයක විපාකයක් ඇවිල්ලද කියලා බලාගන්න. එහෙම දෙයක් නම් වෙද මහත්තයා ප්‍රතිකාරයට පෙර ප්‍රතිකර්මය කරනවා. නමුත් අද එහෙම නැහැ. ප්‍රතිකාරයට තමයි මූලිකත්වය. මේ නිසාම රෝගීන් සුව වන්නට හේතු අඩුයි. ඉතිං වයස 40 වෙනකොටම ලෙඩ වෙන්නට පටන් ගන්නවා.

සම්පත් මහත්තයා සුවසෙත හෙළ ඔසු ආයතනයේදී පලමු ශනි දින සිදු කරන ආශිර්වාද පූජාව පෙර හෙළයන් විසින් සිදුකල මහා බුද්ධ පූජාවක්. මානසික ශක්තීන්ද යොමුකරගෙන සියළු දෙවි දේවතාවන්ගේද ආශිර්වාද මධයයේ සිදු කරන මෙම පූජාව මිලකල නොහැකි සද්කාර්‍ය්‍යක් ලෙස මා දකිනවා. අසරණ රෝගීන්ගේ විපාක කය නිරෝගී කරන්නට නම් කර්මයනිසා ජනිත වුනු කය පිඩාවෙන් ගලවා ගන්නට නම් තමන් විසිම පෙර කල කුසල කර්ම වල බලය තමන් වෙතට ආකර්ෂණය කරගත යුතු වෙනවා. එසේම මේ පූජාව පවත්වන පැය 7 ක පමණ කාලය තුල වැඩෙන කුසල් ගංගාව සුලුපටු නැහැ. මේ කුසල් හේතුවෙන් අකුසල් තුනී වෙනවා. මේ අනුව රෝගීයාගේ කය සුවපත් කරගන්නට අවශ්‍ය කර්මය සකස් වෙනවා. එසේම තමන්ට අනිවාර්‍යෙයන්ම සුව වෙන බව සිතන්නට හැකි මනසක් සකස් වෙනවා. මේඅනුව ඉතාමත් කෙටි කාලයකින් සුවය ලබන්නට රෝගීන්නට හැකි වෙනවා.

මම හිතන්නේ මා පැවසූ කරුණු කිහිපය ඔබලාට තේරුනා කියලයි. ඔබලාට යම් රෝගී තත්වයක් ඇත්නම්. එය කාලාන්තරයක් තිස්සේ පවතිනවා නම් තම ජන්ම පත්‍රය හොද ජොතිර්වේදීයෙකු ලවා පරීක්ෂා කරගන්න. ප්‍රසිද්ධිය නොව අව්‍යාජ පුද්ගලයෙක් ලවා සිදු කරගන්න. විශේෂයෙන් අශ්ඨක වර්ගයට අනුව හදහන කියවා ගන්න. ඔබට යම් හෝඩුවාවල් ටිකක් දැනගත හැකි වේවි. යම් අකුසල විපාක ගෙවන කාලයක් නම් ඒවාට සිදු කල යුතු ප්‍රතිකර්ම ගැන මා ලිපි බොහොමයක් ලියා තියෙනවා. ඒවා කියවා බලා දැනුවත් වී ඒවාද සිදු කරන්න. තමන්ගේ කැපවීමයි අවශ්‍ය. සම්පත් වෙදමහතා ගෙන් බෙහෙත් ගන්න කෙනෙක් නම් අනිවාර්‍යෙයන් සෑම මසකම පලමු ශනි දින පවත්වන ආශිර්වාද පූජාවට සහභාගි වෙන්න.

සම්පත් මහත්තයා මට මේවා ෆේස් බුක් දාන්න එපා කියලා කිහිප වතාවක්ම කිව්වා. මොකද එන පිරිස ඉතාමත් වැඩි නිසා. ඉරිදා දවසේ පමණක් වෙදකම් කරන නිසාත් එදිනටත් 300 කට වැඩි පිරිසකට වෙදකම් කරන්නට සිදුවන නිසාත් තමයි ගැටලුව මතු වී ඇත්තේ. ඒත් එතුමා කරන සේවය හෙලි නොකර බැරි නිසයි මෙසේ ලියන්නේ.

පිනැති ගුණවත් ඇත්තෝ පමණක්ම පැමිණෙත්වා…

තවත් කෙනෙකුට සෙතක් කරන්නට සිත්වී නම් ෂෙයාර් කරන්න.

‍පෝෂණ වේදී…
~ ආචාර්‍ය නයන තේනුවර. ~

වැඩි විස්තර දැන ගැනීම සඳහා අමතන්න.

අජන්ත: 0777 31 66 29
චතුරිකා: 071 66 27 638
Dr. J. S. P Liyanage

මෙත් සිතිනි

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *